Anak sulung sudah 5 bulan, Abam (Bocey) rancang cahaya mata kedua

PELAWAK Abam Bocey memberitahu biarpun anak sulungnya baru sahaja berusia lima bulan, dia dan isteri kini sudah berusaha untuk mendapatkan cahaya mata kedua.

Menurut Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 31, dia enggan merancang soal anak kerana bimbang sekiranya sukar diberikan rezeki zuriat lagi selepas ini.

 

“Sekarang ini saya dan isteri sentiasa cuba untuk anak kedua pula sebab bagi saya, soal anak ini kita tak boleh nak merancang. Takut nanti rancang untuk tiga tahun lagi, tiba-tiba selepas itu tak ada rezeki.

“Jadi sekarang ini, saya sentiasa berusaha saja walaupun anak pertama baru sahaja lima bulan dan kalau ada rezeki, saya terima. Isteri pun okey saja sebab dia pun ada adik-beradik yang ramai,” kata Abam kepada mStar.

Abam tidak menolak untuk dikurniakan cahaya mata dengan cepat.

Abam ditemui ketika sidang media teater Siti Di Alam Fantasi di Istana budaya, Kuala Lumpur pada Rabu.

Isteri kepada Abam iaitu Siti Norhidayah melahirkan bayi lelaki yang diberi nama Syed Uthman Hamzah di Hospital Selayang pada 14 Jun lalu.

Abam dan Norhidayah berkahwin pada 8 Disember 2017 di Masjid Jamek Sultan Hishamuddin, Sabak Bernam, Kuala Selangor.

 

Dalam pada itu, Abam menjelaskan dia menerima tawaran untuk menjayakan teater arahan Aminah Rhapor itu bukan kerana bayaran namun ingin kembali beraksi di pentas Istana Budaya selepas hampir empat tahun.

Abam teruja dapat kembali beraksi di pentas Istana Budaya.

“Saya terima tawaran untuk berlakon dalam teater itu sejujurnya bukan disebabkan bayaran, malah saya tak kisah pun bab bayaran itu. Sebabnya saya rasa teruja nak beraksi semula di pentas IB.

“Kali terakhir saya menjayakan teater Mak Cun Diwale sekitar 2015, jadi bila sekali lagi diberi peluang, memang saya tak lepaskan. Mengejutkan lagi apabila saya ditawarkan untuk pegang watak utama.

“Pada mulanya, saya ingat hanya watak sampingan tapi rupa-rupanya tidak, saya antara watak utama bersama-sama Janna Nick dan Johan Raja Lawak,” ujarnya.

Selain Abam, teater yang akan dipentaskan pada 21 hingga 26 November depan itu turut dibintangi oleh Janna Nick, Johan Raja Lawak, Datin Seri Umie Aida, Erma Fatima, Issey, Ozlynn Waty dan Datuk Ziela Jalil.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber ; mStar via Sinar Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*