“Nak menggataI pun takyah la dalam tu” – PiIot Kena ‘B@nned’ Seumur Hidup Sebab Ajak Awek Cun ‘Minum’ Dalam Kokpit

Kita semua tahu, penumpang pesawat tidak dibenarkan masuk ke dalam k0kpit. Tapi seorang wanita dari China baru-baru ini mendapat perhatian ramai di Internet sebab berada di dalam k0kpit sebuah pesawat.

Menurut WOB, wanita tersebut ada upl0ad gambar dia dekat media sosiaI China ketika berada di dalam k0kpit tersebut. Gambar tu menjadi viraI sebab salah seorang individu yang bekerja dalam industri penerbangan screensh0t dan c0ndemn apa yang berlaku..

Dalam gambar tu boleh nampak wanita tersebut tengah duduk di dalam k0kpit sambil buat ‘peace’ dan depan dia ada meja dengan set teh Cina yang lengkap.

Masa dia upload dekat media sosiaI tu, katanya,

Wanita itu rupanya merupakan pelajar tahun 3 Universiti Pelancongan GuiIin dan mahu menjadi kru kabin selepas tamat pengajiannya.

Selepas sias@tan dilakukan, terb0ngkar bahawa gambar tersebut diambil ketika penerbangan komersiaI dari GuiIin ke Yangzhou pada awal tahun ini.

Syarikat penerbangan Air GuiIin telah mengeluarkan kenyataan pada 4 November 2019 mengatakan juruterbang itu sekarang dah kena b@n daripada membawa kapaI terbang seumur hidup! Bukan tu je, kesemua kru k@bin ketika penerbangan tu pula kena g@ntung kerja sehingga not!s yang akan diberitahu.

“Air GuiIin sentiasa mementingkan keseIamatan penumpang dan kami tidak akan toler@nsi dengan sebarang tind@kan tidak wajar dan tidak profesional yang mungkin menjejaskan keseIamatan penerbangan.”

Tak pasal pasal dah tak boleh jadi piIot kena cari pekerjaan lain pulak!

Sumber:lobakmerah

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*