Setelah 44 Kali BersaIin, Wanita Paling Subur Di Dunia Kini DiIarang Untuk HamiI Lagi

Dalam agama Islam, anak itu adalah rezeki dari tuhan, jadi ada keluarga yang percaya mereka tidak perlu membuat perancangan kehamiIan.

Begitu juga dengan seorang wanita dari Uganda, Mariam Nabatanzi yang telah melahirkan 44 orang anak sehingga dia digeIar ‘wanita paling subur di dunia’.

Bagi ramai orang perkara itu adalah mustahil, tetapi bagi Mariam, selain berkahwin pada usia 12 tahun, menurut dokt0r dia juga mempunyai 0v@ri yang luar biasa besar.

Atas sebab k0ndisi itu, dia mampu meng@ndungkan anak yang ramai sekali gus, seperti mana dia telah mendapat anak kembar ketika berusia 13 tahun.

Dalam masa 25 tahun, dia telah 4 kali meIahirkan pasangan kembar, 5 kali kembar 3, dan 5 kali kembar 4.

Mal@ngnya Mariam juga tidak dapat mengambil piI peranc@ng kerana ia memberikannya kompIikasi kesihatan sehingga dia pernah k0ma.

Walaupun kini dia menjadi ibu tunggal selepas suaminya meninggaIkannya 4 tahun lepas, Mariam yang berusia 40 tahun tetap dapat menguruskan anak-anaknya.

Dia juga terp@ksa melakukan 3 pekerjaan untuk menyara anak-anak yang masih kecil dan untuk menghantar mereka ke sek0lah.

Mariam juga tetap menganggap anak-anak adalah pemberian dari tuhan meskipun dokt0r memberitahu dia tidak dibenarkan untuk hamiI lagi.

Sumber: Mirror

Via HCL

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*