Anak Shah Gegar menlnggaI dunla selepas 3 hari dilahirkan – “Mesin s0kongan hayat dic4but, tak sanggup tengok baby derlta lebih lama…”

Anak ketiga Shah Muhammad mengh1dap kompl1kasi pada jantung di sebelah kiri.

KEGEMBIRAAN penyampai radio THR Gegar, Shah Muhammad menyambut kelahiran anak ketiga pada Ahad lalu berakhir apabila bay1 itu disahkan men1nggal dun1a ak1bat kompl1kasi pada jantung sebelah kiri.

Menurut Shah, bayi lelaki itu men1nggal dun1a kira-kira pukul 5 petang Rabu di H0spital Tuanku Jaafar, Seremban selepas dia dan isteri membuat keputusan untuk menc4but mesin sokongan hayat anaknya itu.

“Hari pertama dilahirkan, bay1 normal, seperti biasa sahaja. Tetapi masuk hari kedua baby dah tak mahu menyusu kemudian dalam tengah hari tu baby mula ses4k nafas. Bila sampai di h0spital nampak baby dah lem4h dan bila d0ktor per1ksa dia beritahu baby kami ada kompl1kasi pada jantung.

 

Anak ketiga Shah disahkan mengh1dap kompl1kasi pada jantung sebelah kiri.

“Jantung sebelah kiri dia tak berfungsi dengan baik. Bila baby tak mahu menyusu, itu yang membuatkan kandungan as1d dalam badan tinggi.

“Ke.s sebegini adalah yang terpencil. Dalam 10,000 kelahiran hanya satu yang jadi begini,” katanya kepada mStar.

Sementara itu, Shah dan isteri iaitu Izyan Shazana Mazlan, 32, berkata, mereka tidak sanggup melihat pender1taan yang dit4nggung anak kecil itu.

Sekarang ini kami hanya tunggu semua ahli keluarga hadir untuk tengok baby sebelum c4but mesin itu.

Katanya, dia juga reda selepas d0ktor memberitahu keadaan bay1 berkenaan terlalu kr1t1kal dan tidak dapat bertahan lama.

 

“D0ktor dah maklumkan yang jangka hayat baby tak lama… saya dan isteri reda. Sebelum ini pun baby bergantung pada oksigen dan ubat untuk hidup.

“Saya dan isteri tak sanggup nak tengok baby mender1ta lebih lama… tak sanggup nak tengok baby dengan wayar masuk dekat badan dia. Kami pun dah tahu pengakhirannya bagaimana.

“Asalkan masa baby pergi, kami ada dengan dia. Jauh di sudut hati kami memang sed1h tetapi kami reda kerana memikirkan dia anak syurga dan saham akh1rat kami,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : mStar via Limau Manis

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*